Aan de hand van uw wensen ontwerpen we samen met ons team van lokale reisspecialisten uw unieke rondreis in Vietnam op maat.
De bestemmingen, reisroutes, unieke accommodaties, culturele bezienswaardigheden & leuke activiteiten, en nog veel meer...
Ontwerp uw eigen reis in Vietnam zoals u dat wilt, met de hulp van onze lokale bestemmingsdeskundige voor een onvergetelijke vakantie.
Op deze pagina vindt u antwoord op veel voorkomende vragen of andere vragen die onze reizigers hebben gesteld. Leest u deze op uw gemak door. Staat uw vraag er niet tussen of is ons antwoord u niet geheel duidelijk? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag!
Vietnam valt in tijdzone GMT +7.
In Vietnam is het 5 uur later tijdens de Nederlandse zomertijd. In de wintertijd is het in Vietnam 6 uur later.
Al onze reizen zijn privéreizen, wij organiseren geen groepsrondreizen met specifieke vertrekdata. Bent u zelf met een groep en wilt u graag een groepsrondreis op maat?
Dan helpen wij u graag, lees onze uitleg "Wat is een individuele rondreis?" hierover.
Een individuele rondreis is een rondreis voor 1 of meerdere reizigers van hetzelfde reisgezelschap, waarbij de rondreis volledig is samengesteld op basis van de wensen van de reizigers. Een individuele rondreis wordt ook wel een reis op maat of privérondreis genoemd.
Er zijn 3 grote verschillen:
Jazeker! We zitten in Hanoi en bij aankomst is dat geen probleem. Wel verzoeken wij u dan vriendelijk hiervoor een afspraak te maken. We nemen dan ruim de tijd voor u en plannen met veel plezier een afspraak in met ons team. Wilt u het allemaal van te voren geregeld hebben dan is het beter om een bel afspraak te maken,zodat we de reis wensen kunnen bespreken.
Nee, hoewel u zich uiteraard wel kan inschrijven met uw familie voor een groepsrondreis bij een reisorganisatie die groepsrondreizen organiseert.
Als u, bijvoorbeeld met uw familie, op reis gaat is er nog steeds sprake van een individuele rondreis, de reis voor uw familie wordt namelijk samengesteld in overleg met u, op basis van uw reiswensen en uw budget. Het is uw eigen reis.
Dit is heel lastig te vergelijken omdat een rondreis uit vele onderdelen bestaat en een groepreis meestal niet. De prijs hangt af van factoren zoals in welke hotels u slaapt, het vervoermiddel ter plaatse en welke zaken allemaal wel en niet zijn inbegrepen.
In ieder geval hoeft een individuele rondreis, of een rondreis op maat, zeker niet duurder te zijn dan een groepsrondreis. Een individuele rondreis kan zelfs voordeliger zijn dan een groepsrondreis omdat u bijvoorbeeld op een andere datum vliegt waarop het vliegticket goedkoper is. U vindt het overnachten in middenklasse hotels prima terwijl de groepsrondreis in 4* en 5* sterren overnacht.
Omdat u bij een individuele rondreis zelf uw reisprogramma samenstelt in overleg met ons kunt u zelf grip houden op het budget en wensen!
Dat is mogelijk en geen probleem zolang we een aansluiting kunnen maken op uw reis.
Uiteraard! U kunt prima uw persoonlijke rondreis maken, hoewel het voordeliger en uiteraard ook gezelliger is om een reisgenoot uit uw vrienden- of kennissenkring mee te nemen. Hotelkamers worden altijd per kamer berekend, als u deze kosten door twee kunt delen reist u natuurlijk voordeliger.
De prijzen van onze reizen zijn exclusief de vliegtickets naar de bestemming waar u heen vliegt. Wij verzorgen en boeken geen internationale vliegtickets, alleen de binnenlandse vluchten raden wij u wel aan.
Vliegtickets ter plaatse op de bestemming zijn, afhankelijk van uw reis, meestal wel inbegrepen. Dit staat duidelijk bij de reis aangegeven.
Over de jaren heen hebben we veel reizigers die last minute langskomen om hun reis te boeken.
Wel verzoeken wij u hiervoor een afspraak te maken zodat wij deze kunnen inplannen met ons team
Afspraken kunnen gemaakt worden binnen kantoortijden (09:00 - 17:30), een afspraak op zaterdag of buiten kantooruren is soms ook mogelijk.
Ja dat kan! We horen graag wat uw vluchttijden zijn zodat wij uw reis (het landarrangement) kunnen samenstellen in overleg met u.
Nee, wij organiseren individuele reizen op maat en u kunt dus ook dagelijks vertrekken.
Ja, als u met een Nederlands of Belgisch paspoort reist zorgen wij voor de visum aanvraag. Deze is inbegrepen in uw reis met ons en u krijgt deze ter plaatse in uw paspoort gestempeld. Houd er wel rekening mee dat uw paspoort vrijwel altijd nog minimaal tot 6 maanden na de datum van thuiskomst geldig moet zijn.
Check daarom de verloopdatum van uw paspoort en vraag tijdig een nieuw paspoort aan indien nodig.
Gaat u nou net naar een bestemming waar wel een visum voor nodig is? Hier attenderen we u natuurlijk van te voren op. U krijgt dan ook informatie van ons hoe u het visum aan kunt vragen.
U kunt zelf naar de Ambassade gaan of het via een visumbureau laten regelen.
Reizen naar Vietnam kan betekenen reizen naar een werelddeel met andere gezondheidsrisico’s. Wij kunnen u alleen adviseren om u te laten voorlichten en te kijken op de website van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering voor het actuele reizigersadvies m.b.t. vaccinaties.
Nadat uw reis helemaal rond is, vragen we u om een aanbetaling te doen. Het aanbetalingsbedrag geven we apart aan op uw factuur. Het restbedrag ontvangen we graag 6 weken voordat u met ons op reis gaat.
U krijgt geen herinnering van ons, wanneer het 6 weken voor vertrek is. Zet u daarom zelf in uw agenda wanneer het zover is.
De reis staat geboekt en u heeft van ons de bevestiging gekregen. U staat nu vast te popelen om op vakantie te gaan en kijkt uit naar uw reisbescheiden. Circa 10 dagen voor vertrek ontvangt u van ons uw finale reisbescheiden, in digitale vorm zoals evt zelf te printen dag-tot-dag beschrijving, vouchers, e-tickets. U persoonlijke reis staat digitaal in uw reis app van ons.
Bij de meeste binnenlandse luchtvaartmaatschappijen kunt u niet van tevoren inchecken.
Van ons mag u meenemen wat u wilt. De luchtvaartmaatschappijen stellen meestal wel een limiet. Deze ligt tussen de 20 en de 30 kilo aan ruimbagage, afhankelijk van met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt. Kijkt u voor actuele voorwaarden op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Neem niet te veel mee op reis, het zou zonde zijn als die mooie souvenirs niet meer in uw koffer passen.
We reserveren niet standaard stoelen in het vliegtuig voor u, behalve als u businnes class vlieg.
Dit omdat hier vaak extra kosten aan verbonden zijn. Wilt u wel van te voren een stoel reserveren? Neemt u dan contact met ons op
Als het goed is, staan deze digitaal opgeslagen in uw persoonklijke reis app met hierop uw vluchtschema. Dit is het e-ticket wat u nodig heeft voor uw vluchten. De boarding pass krijgt u pas wanneer u bent ingecheckt voor de vlucht. U kunt dit op de luchthaven zelf digitaal laten zien.
Alles voor uw reis is geregeld en u kijkt uit naar het moment waarop u in het vliegtuig kunt stappen. En dan… ze gaan failliet. Heeft u de vluchten via ons geboekt, dan is het onze verantwoordelijkheid om u op de plaats van bestemming te krijgen. Wij gaan dus op zoek naar nieuwe vluchten voor u. Dit doen we natuurlijk in overleg met u. Heeft u zelf uw vluchten geboekt? We helpen u graag met het vinden van nieuwe vluchten.
Wanneer uw chauffeur u op de luchthaven op komt halen, staat hij bij de aankomsthal op u te wachten met een bordje met uw naam erop. Komt de chauffeur u bij uw hotel ophalen? Dan ziet u elkaar bij de receptie van uw hotel.
Het kan gebeuren dat u op een drukke luchthaven uw chauffeur niet ziet. Wacht u totdat de drukte wat afneemt, uw chauffeur is ook naar u op zoek en zal rond de aankomsthal rondlopen. Ziet u dan nog steeds geen chauffeur?
Neemt u dan contact op met onze lokale agent. U krijgt de telefoonnummers van hen in uw reisbescheiden.
U reist met uw eigen privé gezelschap met uw eigen busje en chauffeur. U bespreekt met uw chauffeur hoe laat u wilt vertrekken en wat u onderweg zou willen zien en waar u zou willen stoppen. U heeft op deze manier veel vrijheid (vergeleken met bijvoorbeeld het openbaar vervoer of een groepsreis).
Hoe laat u wordt opgehaald, hangt af wat u die dag gaat doen. Heeft u een vlucht, dan zorgen we er natuurlijk voor dat u op tijd op de luchthaven bent. U krijgt ter plaatse van onze agent te horen hoe laat u wordt opgehaald. Wanneer u reist met een busje met chauffeur dan bespreekt u met hem hoe laat u de volgende dag van start wilt gaan.
Tegenwoordig kunt u (bijna) overal pinnen. Denkt u er wel aan dat u uw bankpas op werelddekking zet. Ondanks dat u kunt pinnen, neemt u wat contanten mee. Tijdens uw reis komt u vast ook op plekken waar u niet kunt pinnen. Ook stroomstoringen of lege pinautomaten kunnen voorkomen tijdens uw reis. Het is dan fijn als u ergens op terug kunt vallen.
Dit is heel lastig te vergelijken omdat een rondreis uit vele onderdelen bestaat en een groepreis meestal niet. De prijs hangt af van factoren zoals in welke hotels u slaapt, het vervoermiddel ter plaatse en welke zaken allemaal wel en niet zijn inbegrepen.
In ieder geval hoeft een individuele rondreis, of een rondreis op maat, zeker niet duurder te zijn dan een groepsrondreis. Een individuele rondreis kan zelfs voordeliger zijn dan een groepsrondreis omdat u bijvoorbeeld op een andere datum vliegt waarop het vliegticket goedkoper is. U vindt het overnachten in middenklasse hotels prima terwijl de groepsrondreis in 4* en 5* sterren overnacht.
Omdat u bij een individuele rondreis zelf uw reisprogramma samenstelt in overleg met ons kunt u zelf grip houden op het budget en wensen!
Hieronder ziet u onze algemene richtlijn. Bent u zeer tevreden over de geleverde diensten? Natuurlijk mag u ook wat meer geven. In de praktische informatie over uw bestemming geven we specifiek voor dat land ook nog een richtlijn voor fooien.
U hoeft niet van te voren naar uw bank. In Nederland bent u duurder uit dan wanneer u ter plaatse uw valuta wisselt.
Het is handig als u voor dit land ook wat US $ mee op reis neemt. Wel moeten het bijna nieuwe biljetten zijn die niet gekreukeld, gescheurd of gevlekt zijn.
Dit is afhankelijk van waar u zich prettig bij voelt. In principe kunt u tijdens uw reis op verschillende plekken pinnen. Het is wel handig als uw wat contanten bij u heeft, voor het geval dat. Denkt u aan ongeveer € 150 per persoon. Dan heeft u in ieder geval iets om op terug te vallen, mocht u een keer niet kunnen pinnen.
Een goede dosis flexibiliteit. In het buitenland gaat het toch vaak net even anders dan we gewend zijn hier in Nederland of België. Daarnaast is het handig om onderstaande artikelen mee op reis te nemen:
Bij ons boekt u een reis op maat. Wat er in de reis al dan niet inbegrepen zit, is dus voor iedere reiziger verschillend. In uw boekingsbevestiging kunt u precies terug lezen wat er inbegrepen zit in uw reis. U vindt dit onder het kopje ‘Aandachtspunten’ onder uw reisprogramma.
Op sommige plekken kunt u met Euro’s of US $ betalen. Dit is alleen niet overal gangbaar. Ter plaatse zult u waarschijnlijk uw geld (ook) moeten wisselen.
Wat in Nederland gangbaar is, kan in het buitenland als een ‘verboden’ middel bestempeld worden. Neemt u medicijnen mee op reis? Vraagt u bij uw apotheek om een medisch paspoort. U krijgt dan in het Engels een beschrijving van de medicatie die u bij u heeft. Doet u uw medicijnen ook in uw handbagage. Mocht uw koffer later aankomen op uw bestemming, dan heeft u in ieder geval uw medicijnen bij u.
Op sommige bestemmingen ontvangt u ter plaatse nog vouchers van ons die u nodig heeft voor het vervolg van uw reis. Deze krijgt u meestal van de eerste chauffeur of gids die u ziet tijdens uw reis. Gaat u op eigen gelegenheid naar het eerste hotel van uw reis met ons? De vouchers voor uw reis liggen dan klaar bij de receptie van uw hotel of deze staan al digitaal vermeld in uw reisapp.
Alles loop met ons automatisch en met 1 belletje is alles geregeld en duidelijk.
De treinreizen en sommige binnenlandse vluchten worden last minute ter plaatse geregeld. De kaartjes of tickets hiervoor krijgt u dan ook ter plaatse samen met de vouchers in uw digitale reisapp voor uw reis.
Wij zijn 24 uur per dag te bereiken in geval van nood. In de reisbescheiden krijgt u de telefoonnummers die u buiten kantooruren kunt bellen.
We helpen u graag met het vinden van een oplossing. Soms zullen we u door moeten verwijzen naar uw reisverzekering. Neemt u daarom het noodnummer van uw reisverzekering ook mee op reis.
We doen ons uiterste best om alles tot in de puntjes voor u te verzorgen. Mocht tijdens uw reis blijken dat er iets toch niet naar wens is, laat ons dit meteen weten.
We kunnen het dan gelijk voor u proberen op te lossen. Na uw reis is dit natuurlijk niet meer mogelijk. Heeft u na uw reis opmerkingen? Deelt u deze dan vooral met ons. We luisteren graag naar de ervaringen van onze reizigers om onze reizen (nog) mooier te maken.
Er zijn 3 grote verschillen:
U bent heerlijk aan het genieten van uw reis en dan is er opeens een calamiteit. Via onze agent krijgen we de actuele situatie te horen en kijken we wat dit voor uw reis betekent. Mogelijk dat u eerder naar huis moet/wilt vliegen of dat uw route omgezet moet worden. Wij regelen dit voor u. Wordt er door het calamiteitenfonds een calamiteit uitgesproken, dan worden eventuele extra kosten vergoed. Ook dit regelen wij dan voor u.
Neem dan gerust contact met ons op!
Website Index
Contact ons
Onze merken & ondernemingen